Проект.
Проектуючи яму, в першу чергу зважав на високий рівень грунтових вод в моїй місцевості. «Кримський» варіант тут не проходить. Після інтенсивних опадів вода піднімається дуже високо, і нема на то ради – від «повноцінної» в глибину ями довелось відмовитись. Тому яма розрахована для розваг сидячи – але я переконаний, що це краще ніж без ями взагалі, або ніж «повноцінна» але з водою до колін.
Яма бетонна, армована, є три великих ніші для інструменту. Світло в ямі буде стаціонарне плюс розетки з низькою напругою.
Гідроізоляція.
Я хочу мати суху яму – тому про гідроізоляцію думав і радився. Зараз існує повно всіляких хімічних примочок до бетонів, чудо-обмазок та інших технологій, що обіцяють дуже багато. Але є також і гіркий досвід людей, що не зважаючи на суттєві витрати, мають великі проблеми з вогкістю. Очевидно, йдеться про порушення технологій або базових принципів, мені ж не хотілось робити дорогих помилок.
Я використав досвід знайомого гірничого інженера, що багато років працював на шахтах в промислово розвинутому закордоні. Думав, він назве мені марку якогось хитрого чудо-праймекса до бетону. Але його думка була – воді не потрібно протистояти, воду потрібно відводити.
Тому яма побудована на 30-сантиметровій подушці з щебеню, в якому закладені дренажні труби, що виведені в ємність з автоматичним відкачуючим насосом. Доступ до ємності – через люк в дні ями. Так що моя яма не тільки електрифікована, але і обладнана водопроводом
.
Стіни зовні обмазані чорною мазюкою та обгорнуті спеціальною пластиковою плівкою, що дасть змогу краплинам води, якщо вони будуть, стікати по зовнішніх стінках вниз до дренажу.
Халепа.
Архітектора для проектування ями я не запрошував, думав нє царскоє ето дєло. І тому коли поруч з вже залитою ямою поставив бус, (гараж на дві машини), то довго «чєсал рєпу». Яма виявилась закоротка – рівно по довжині буса, користуватись нормально нею я б не зміг. І ніби міряв, але блін похибка закралась.
Довелось доробляти – продовжити яму на 80 см, використавши продовження для бетонних сходинок. Перехід від «старої» ями видно на фото.
Гараж і архітектор.
Був у мене стандартний гараж в кооперативі. Бус у нього поміщався – але тоді в нього не поміщався я. Коли постало питання будувати гараж для буса і інших залізяк, усі мої побажання і мрії на 200% реалізував мій товариш, архітектор. Гараж на дві машини, майстерня на 2-х рівнях, навіс-стоянка для машини. Гараж проектований в стилі будинку, на подвір’ї якого він стоїть. Ще не добудував, але вже скоро. А на фото – ще одна моя забавка.
А ось і він: