Вирішив замінити мастило в гідропідсилювачі, а заодно і модернізувати гідросистему.
Причиною стало те, що в гідросистемі було виявлено дуже багато бруду, рейкам гідропідсилювача мінімум 25 років, зношеність деталей насосу і рейки.
Після зливу старого мастила, невеликої промивки, нове мастило одразу почорніло. Штатний фільтр в бачку неефективний - керамічний з порами, грубої очистки, не затримує мікробруд.
Пошук в інтернеті видав альтернативу - бачок гідропісилювача ГАЗ від Волги або Газелі з ПАПЕРОВИМ фільтром.
Існує два варіанти: пластиковий, нерозбірний ~70-100грн; металевий, розбірний зі змінними фільтрами ~ 220-280 грн + фільтри по 35-50 грн.
По вищевказаним причинам вирішив встановити металевий бачок + купив пару фільтрів. Вже вдома виявив, що куплені окремо фільтри менші по розміру за оригінальний ГАЗовський.
Відмінності між VAG / ГАЗ бачками:
вихід патрубків у VAG - вліво, у ГАЗ - вниз. Діаметри: вхід (обратка) 11мм / 12мм, вихід - 14-15/16мм. Рідний бачок менше по висоті. Проходження мастила через фільтр: з зовнішньої сторони/ з внутрішньої сторони ( ні на що не впливає).
В процесі інсталяції виявилось, що можна бачок не міняти, а замінити керамічний фільтр на паперовий ГАЗовський (можливо, є інші варіанти заміни).
Потрібно фільтр 73мм (Великий не вміститься), прокладка кругла 70мм, коротша і м"якша пружина (або укоротити рідну), підпиляти прижимну кришку.
Оскільки, штуцер на пластиковому бачку тріснув, то я встановив ГАЗовський бачок.
Після тижня роботи, перевірив якість мастила - без домішок, чисте і прозоре, темно-червоного кольору, як при заливці. (VATOIL ATF II D)
Не прихильник "колхозу", але це дійсно хороша і корисна заміна! Думаю, що з таким фільтром можна набагато збільшити термін заміни мастила, надійну роботу та продовжити життя рейці і насосу.
Периодичность замены рабочей жидкости системы гидроусилителя рулевого управления в автомобиле Волга ГАЗ 31105 — один раз в шесть лет, а фильтрующего элемента (или неразборного бачка) гидроусилителя рулевого управления — один раз в два года, но не реже чем через 100 000 км пробега.